Aplikacje Fiori w zarządzaniu sprzedażą

13
07/2021

Aplikacje Fiori w zarządzaniu sprzedażą

Pracownicy działów handlowych, to jedna z tych grup użytkowników systemów SAP ECC i S/4HANA, dla których szybkość, zdalny dostęp oraz intuicyjność obsługi systemu mają kluczowe znaczenie w codziennej pracy.

Stworzone w technologii SAP Fiori aplikacje wychodzą naprzeciwko tym oczekiwaniom, zapewniając obsługę nawet najbardziej złożonych procesów związanych ze sprzedażą i obsługą klienta.  Co najważniejsze, dostęp do tych aplikacji i ich uruchomienie w środowisku produkcyjnym SAP może być równie szybki i efektywny co późniejsza praca na nich. Koncern SAP oferuje bowiem specjalną bibliotekę aplikacji SAP FIORI, w której można znaleźć niemal nieograniczone ilości aplikacji dla dowolnego procesu biznesowego. W tym artykule skupimy się na kilku aplikacjach, które naszym zdaniem zasługują na uwagę i są powiązane ze sprzedażą właśnie oraz danymi podstawowymi klienta.

Przegląd mojej sprzedaży – My Sales Overview

Aplikacja "Mój przegląd sprzedaży" zapewnia przedstawicielom działu obsługi klienta uzyskanie w jednym miejscu dostęp do wszystkich potrzebnych danych, w tym dotyczących zamówień sprzedaży, kontaktów z klientem, wskaźników wydajności oraz otwarcie szybkich pozycji zleceń lub ofert sprzedaży. Służy to poprawie czasu reakcji oraz co równie istotne pozwala pracownikom skupić się na sprawach priorytetowych. Pulpit nawigacyjny daje szybki przegląd danych dotyczących sprzedaży, takich jak:

  • kontakty z klientem
  • przychodzące zlecenia klienta
  • szczegóły kontaktów z klientami
  • otwarte zlecenia klienta
  • poprzednie polecenia sprzedaży
  • problemy z realizacją zamówień sprzedaży
  • zablokowane wnioski
  • zwroty klientów

Aplikacja może być również używana jako profesjonalne zestawienie danych przeznaczonych do aplikacji Fiori SD, zorientowanych na obsługę klienta, takich jak: tworzenie ofert sprzedaży, zleceń klienta, not kredytowych oraz zwrotów.

 

Zarządzanie dokumentami fakturowania (lub rozliczeniowymi) – Manage Billing Documents

Proces zarządzania dokumentami rozliczeniowymi to jeden z bardziej wymagających modeli workflow w przedsiębiorstwie. SAP daje nam możliwość wykorzystania wielu aplikacji transakcyjnych podnosząc w wielu obszarach efektywność wykonywanej pracy. Aplikacja do zarządzania dokumentami rozliczeniowymi na platformie SAP Fiori daje możliwość zarządzania fakturami, anulowanymi fakturami, notami kredytowymi i innymi dokumentami rozliczeniowymi. Obejmuje wyświetlanie, edytowanie księgowania. Dzięki tego typu narzędziom możliwe jest m.in. sprawdzenie, dlaczego doszło do podziału dokumentu rozliczeniowego czy wygenerowania podglądu wydruku dokumentów rozliczeniowych w formie PDF.

Jednym z podstawowych elementów aplikacji jest możliwość wyszukiwania dokumentów, a za pomocą odpowiednich filtrów dostosowanie pól wyszukiwania do własnych potrzeb. Jeśli zdecydujemy się wyświetlić więcej niż jeden dokument rozliczeniowy, system będzie umożliwiał nie tylko ich podgląd w jednym oknie, ale co również istotne, szybką nawigację pomiędzy wybranymi dokumentami rozliczeniowymi. 

Najważniejsze cechy aplikacji :

  • możliwość przeglądania i edycji dat rozliczenia,
  • wyświetlenie informacji o firmie, warunków płatności (na przykład zapłać natychmiast bez potrąceń), warunków incoterms i problemy z dokumentami rozliczeniowymi
  • możliwość wyświetlenia identyfikatora towaru, materiału, ilości kwotę netto, kwotę podatku i kwotę całkowitą.
  • wyświetlenie elementów wyceny np. typ warunku, kwotę podstawową i kwotę obliczoną.
  • możliwość wyświetlenia roli, nazwy i adresu partnerów.

Oraz wiele innych cennych i przydatnych funkcji.

 

Problemy z realizacją zlecenia klienta – Sales Order Fulfillment Issues

Aplikacja posiada funkcję monitorowania występujących różnego rodzajów błędów, które uniemożliwiają dalszy proces z jednego lub wielu powodów, w dokumentach podczas sprzedaży, wysyłki, dostawy oraz fakturowania. Dzięki aplikacji możemy zaobserwować m.in. następujące niezgodności:

  • niekompletne dane
  • niepotwierdzona ilość
  • blokada kredytowa
  • blokada dostawy oraz inne problemy z dostawą
  • błędy z fakturami oraz księgowaniem

 

Dane Podstawowe Klienta – Manage Customer Master Data

Ten rodzaj aplikacji umożliwia zarządzanie podstawowymi danymi klienta. Daje nam ona możliwość: 

  • wyszukiwania klientów przy pomocy filtrów, zapisania odpowiednich kryteriów wyszukiwania jako szablon oraz nazwanie go
  • wyświetlania danych podstawowych klientów, w tym obecną sytuację blokady dokumentów np. z powodu przekroczonego limitu kredytowego
  • edycji danych klientów
  • kopiowania danych podstawowych klienta
  • tworzenia osoby bądź organizacji jako klienta.

Jak wspomnieliśmy, jest to tylko mała próbka z wielkiego zbioru aplikacji wspomagających zarządzanie firmą w dowolnie wybranym obszarze czy branży. Większość z nich można stosunkowo szybko zaadaptować do firmowej specyfiki lub wykorzystać jako inspiracje do budowy własnych aplikacji. Zapraszamy do współpracy!

Kategoria: 

Zobacz inne aktualności